Magic kaster Capital ned fra tronen og gjør comeback på toppen av listen over de mest populære kommersielle
radiostasjonene i London. I løpet av det første kvartalet har Magic klart å kapre nesten 200 000 nye lyttere, mens Capital har mistet like mange, viser tall fra Rajar.
Samtidig ser man også at kampen mellom de fire største kommersielle kanalene i London er usedvanlig beinhard, og de har
nå nesten akkurat like mange lyttere alle 4. Kiss holder tredjeplassen med stabil oppslutning, mens Heart gjør et kraftig hopp og ligger rett bak.
Ellers er det generellt mye mer bevegelse på lyttertallene i London sammenlignet med Oslo og Norge. Både LBC, Absolute Radio og Smooth Radio har en
fremgang i første kvartal, mens XFm og Capital Xtra, tidligere Choice Fm, taper lyttere. Inne i bunken av de kommersielle finner du også tallene til BBC London, som
altså bare har en fjerdedel av lytterne, sammenlignet med alle de fire store kommersielle.
Nå oppgir ikke Rajar London-tallene for de store BBC-kanalene, men nasjonalt er det Radio 2 som størst med 15,6 millioner lyttere. BBC Radio 2 er den kanalen
som ligner mest på NRK P1. Radio 4 og Radio 1 følger på de neste plassene, men så begynner de kommersielle nettverkene å markere seg.
Heart UK har over 9 millioner lyttere, mens Capital har drøyt 7 millioner, se tallene nedenfor.
LONDON, 1. kvartal 2014 - Ukentlig rekkevide i 1000 personer
(i parentes: 4. kvartal 2013 )
Magic 105,4 - 1.943 - (1.756)
Capital London - 1.908 - (2.156)
Kiss 100 Fm - 1.841 - (1.825)
Heart London - 1.807 - (1.557)
LBC 97,3 - 1.012 - (958)
Absolute Radio - 646 - (593)
Smooth Radio - 565 - (441)
BBC London 443 - (465)
X fm - 427 - (440)
Capital Xtra (Choice) - 411 - (470)
Gold London 304 - (274)
LBC News 1152 - 286 - (236)
Sunrise Radio 112 - (382)
STORBRITANNIA, 1. kvartal 2014 - Ukentlig rekkevide i 1000 personer
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt