Omsetningen av radioreklame økte med 32,3 % i mai i år, sammenlignet med mai i fjor. Det viser tall
fra Mediebyråforeningen. I mai investerte mediebyråene 41,3 millioner kroner i radio, viser tallene.
Det betyr at radio har den nest største veksten av alle mediegrupper i mai, bare internett har større vekst med 57 %.
Det ble solgt nettreklame for 222 millioner. TV er isolert sett største mediegruppe med 311 millioner kroner, en vekst på 0,8 %.
Dagspressen fortsetter nedgangen og er nå bare halvparten av nettet målt i omsetning. Alle andre mediegrupper har også
en tilbakegang, med unntak av fagpressen, som hadde en liten fremgang i mai i år, sammenlignet med mai i fjor.
Radio gjør det også relativt bra når man ser på tallene for årets fem første måneder kombinert. Radio har riktignok en
tilbakegang på 1,1 % sammenlignet med samme periode i fjor, men alle andre mediegrupper gjør det dårligere, med unntak av internett, som
går fram hele 31,4 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt