McDonalds kampanjen sendte Even Moseng og Kenneth Lamond Johansen i DDB Oslo helt til topps i Sølvmikken for oktober.
McDonalds med modig spot som tør å leke med et etablert konsept, mener Sølvmikk-juryen: - «På en seng av…»-ideen er ikke ny, men juryen mener det er en perfekt match for McDonalds. Godt gjennomført og produsert, juryen liker castingen og ikke minst musikken som får selv en litt slitsom McDonalds-jingle til å høres fin ut. Ikke minst er juryen imponert over at noen endelig har klart å «klemme noe nytt» ut av Vidar Magnussen som virkelig passer godt i denne rollen. I tillegg ender juryen opp i dyp selvrefleksjon over hvem de har blitt. Bra jobbet!, avslutter juryen
- Nå skal vi feire med en pose grønnkålschips og en flaske naturvin, skåler kreativt team Even Moseng og Kenneth Lamond Johansen i DDB Oslo.
Den andre vinneren denne måneden, Både Og Radiobyrå, og deres kampanje for Blåkläder, imponerte også juryen: - Tro mot et velfungerende konsept makter de her å ta det til enda nye høyder, med imponerende tekster som underholder samtlige i juryen.
- Noen av oss ler høyt gjennom munnen og ikke kun gjennom nesen når vi hører på spotene, og dette er alltid et kvalitetstegn, uttaler juryen og peker ut spoten «boyband» som sin favoritt. Eneste negative bemerkning fra juryens side er at man med fordel kunne ha droppet fisen, avslutter juryen.
Kreativt team bak kampanjen, Erik G. Lysø og Joachim Sandvik i Både Og Radiobyrå synes det er gøy å se at et gammelt konsept fremdeles er godt likt. - Sammen med Blåkläder ble vi enige om å skru tøffhetsknappen fra ti til elleve, og det ser ut til at det har fungert bra, sier Joachim Sandvik. - Hittil har det blitt 2. plass i Sølvmikken, 1. plass i Sølvmikken og bronse i den internasjonale konkurransen Epica. Det blir spennende å se hva som skjer når vi øker fra elleve til tolv", avslutter han.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt