- Vi skal gjøre alt vi kan for å overbevise beslutningstagerne om at FM-nettet ikke må slukkes fra 2017. Det erklærer Norsk
Lokalradioforbund og har engasjert Kitchen Reklamebyrå.
Den første delen av kampanjen starter i dag, med radiospotter, nettside og sosiale medier. Radioreklamen kan du høre her:
- Vi finner det urimelig at 15 millioner radioapparater må kasseres, og ikke minst at regningen veltes over på folk som blant annet tvinges til også å investere mellom 3-5.000 kroner i DAB-adaptere i bilene sine for å få dekning på radio, sier Svein Larsen, leder av Norsk Lokalradioforbund til Kampanje.
Byrålederen i Kitchen, Haakon Dahl, sier seg enig i Larsens analyse. - Politikerne er her er i ferd med å ta en beslutning som kommer til å påvirke folks hverdag uten at folk flest har fått anledning til verken å sette seg inn i problemstillingen eller vise hva de mener.
NRK og P4 har brukt enorme ressurser på å promotere DAB, mens motstanderne i liten grad har fått slippe til. Vi håper og tror at denne kampanjen kan balansere noe av dette.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt