Radio hadde et relativt godt år i 2014, viser tall fra Mediebyråforeningen. Omsetningen økte med 4,2 % sammenlignet med året før, fra
371 millioner kroner til 388 millioner kroner. Tallene gjelder omsetning fakturert gjennom mediebyråene, til og med desember.
Det betyr at radio gjorde det bedre enn snittet av norske medier, som økte med 1,7 % i 2014, sammenlignet med 2013. Den totale omsetningen økte fra 8, 981 milliarder kroner til
9,137 milliarder. Nok en gang er det internett som øker mest, med 29,8 % økning til 2,396 milliarder kroner.
TV er fortsatt største medie, med en omsetning på 3,410 milliarder. Med en fremgang på 2,4 %, øker TV
også mer enn snittet. Fagpressen taper mest i prosent og går tilbake 25 % til 40 millioner kroner.
I faktiske tall er det avisene som sliter mest, med en tilbakegang på 17,3 % til en omsetning på 1,233 milliarder.
Det er ikke så mange årene siden avisene var større enn internett.
Ser man nærmere på tallene for internett, øker Web-TV mest med 91,5 % og mobil med 84,3 %. "Vanlig" internettreklame er dog fortsatt nesten 4 ganger større enn mobilreklame.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt