Radiokanalen P4 får på pukkelen fra Forbrukerombudet, etter at de har sendt en radioreklame for et arrangement, som
i ettertid viste seg å være en audition til et skuespillerkurs. Flere barn og unge har reagert kraftig og føler seg lurt av radioreklamen til
castingselskapet CGTV.
- Reklamen utnytter tydelig barna sine forhåpninger om å bli TV-stjerner, og sier ingenting om den betydelige prisen tilbudet faktisk innebærer.
Det skriver Forbrukerombudet i en pressemelding, og ber P4 stoppe reklamen, samt sikre at fremtidig reklame fra CGTV på P4 ikke er villedende, skriver Dagbladet.
sjefredaktør og administrerende direktør i P4, Trygve Rønningen sier at de ikke vil sende reklamen igjen: - - Forbrukerombudet har spurt om to ting. Det ene er å stoppe reklamen, men den har ikke vært på luften siden fredag, og kommer ikke til å sendes igjen, sier han.
Rønningen legger til at det andre var spørsmål og en henstilling om å være varsom i forhold til lignende annonser i fremtiden.
- Dette er råd vi prøver å følge i hverdagen også, sier han.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt