Anti, Sagveien Resort og kunden Jernia sang og rappet seg fram til toppen av seierspallen i radioreklamekonkurransen Sølvmikken for januar 2015.
Sølvmikken kårer månedlig det beste som bli laget av radioreklame her i landet, og Anti nådde toppen av pallen i Sølvmikken i januar – og det på første forsøk! Kampanjen består av to snakkesyngende spoter som satte juryen i god stemning.
- Jøss, et sanggrep vi ikke har hørt før, uttaler juryen begeistret. Og fortsetter: - Jernia vil fortelle oss at de nå har salg, og da er det befriende at det nettopp er det de gjør, uten for mye pushing og priser. Juryen får litt Grandiosa-følelse, og enkelte kan rapportere om at familien danset da spotene ble spilt i stua.
Det kreative teamet bak kampanjen besto av Erik Heisholt i Anti, og Jon Iver Helgaker i Sagveien Resort.
Andre- og tredjeplassen i Sølvmikken for januar gikk til henholdsvis DDB for en Netcom-kampanje, og til Los & Co for en kampanje for Stabburet. Begge disse – i likhet med vinnerkampanjen – er produsert av Sagveien Resort.
Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt