Radiodays Europe 2015 er i gang i Milano. Her er de første bildene. Det som vekket mest oppmerksomhet den første dagen var bilen nedenfor, som
faktisk er en premie som kan vinnes under konferansen:
Det er Emirat som har stilt ut denne bilen, som alle delegater kan prøve å vinne. Emirat er et forsikringsselskap som forsikrer premiene til blant annet radiostasjoner. De
overtar altså risikoen ved å arrangere en stor konkurranse på radioen.
Det er enkelt å vinne bilen. Det er bare å taste inn de seks riktige sifferne i riktig rekkefølge på dette panelet. Lykke til!
World DAB Radio har også premier på lager, av litt mindre størrelse, men en tanke mer radiorelatert. Skulle det være en ny DAB-radio?
På denne første dagen er det mange som er på workshops og på forskjellige sightseeingturer i Milano. Det betyr god plass for de som vil besøke de forskjellige standene, fra
radiorelaterte bedrifter. Det er enda flere utstillere enn det var i fjor, rundt 50 har meldt sin ankomst og alle er ivrige etter å prate med de som kommer forbi.
En gjenganger på Radiodays Europe ( og på Radiodager Norge) er Hans Everling, fra SOB Imaging. Han har nylig produsert nye jingler for Morgenklubben på Radio Norge, som
du vil høre om du går forbi standen hans. Jinglene spilles faktisk fra den søte lille radioen nederst på bildet, som lyder overraskende bra!
Sosiale medier blir stadig viktigere og IMIMobile har utviklet et verktøy som radioene kan bruke til å holde kontroll på sine kontoer på Twitter, Facebook og alle de andre sosiale mediene.
Radioanalyzer er et dansk firma som analyserer radio på en ny måte. De har planer om å lansere et nytt prosjekt under en sesjon på Radiodays Europe i morgen
Omny Studio har kommet helt fra Australia for å presentere sitt konsept for enklere publisering av lydfiler på web og til sosiale medier. Det kan også brukes som
radioens eget arkiv. Systemet er allerede i bruke i flere australske stasjoner.
Dette er bare noen av de mange utstillerne under årets Radiodays Europe. Det er mye mer å se på!
Radionytt.no dekker Radiodays Europe 2015 på Web, Facebook og Twitter.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt