P4 fikk sin beste uke på lenge med 18,6 % markedsandel i uke 16. Det viser PPM-undersøkelsen fra
TNS Gallup. Det er opp nesten ett prosentpoeng fra uka før og årets nest beste uke for den kommersielle rikskanalen. Vi må tilbake til uke 2 for å finne bedre tall for P4
Erkekonkurrenten Radio Norge har falt litt de to siste ukene sammenlignet med ukene før, men 10,0 er midt på treet for
Radio Norge så langt i år.
NRK P1 har også en liten tilbakegang, men er fortsatt godt foran alle de andre. 45,4 % markedsandel er den dårligste uka på
lenge, men det var enda verre i et par uker i februar.
NRK P2 har en lit en nedadgående trend sammenlignet med første kvartal, og lander under 4,0 % i uke 16, noe som må beskrives
som en dårlig uke, men ikke årets dårligste.
P3 er den av NRK-kanalene som kan være mest fornøyd med uke 16. De beholder en markedsandel på 7,2 fra uke 15. Begge uker
ligger dermed blant årets beste for NRK P3.
På lokalradiosiden har NRJ+ nå fått mer normale tall etter noen svært gode uker i vinter. Med 2,2 % kan de skryte av å være størst
blant de lokale nettverkene. Dog er Radio 1 + Radio Rox nå tilsammen like store som NRJ+. Radio 1, som har lansert nytt format ser ut til
å stabilisere seg rundt 1,4 til 1,6 %, mens P5 får en liten oppgang i uke 16 til 1,3 %
PPM-tallene, hele landet, uke 16, 2015 - Markedsandel i % ( i parentes uke 15, 2015)
NRK TOTALT - 65,7 (66,6)
NRK P1 - 45,4 (46,2)
NRK P2 - 3,9 (4,3)
NRK P3 - 7,2 (7,2)
P4 - 18,6 (17,7)
Radio Norge - 10,0 (10,0)
P5 - 1,3 (1,0)
NRJ+ - 2,2 (2,3)
Radio Rock - 0,8 (0,8)
Radio 1 - 1,4 (1,6)
Kilde: TNS Gallup
Se også: Oppgang for lokalradio og Radio Norge
|
|