NRK tok en liten revansje på PPM-tallene i uke 17 og går opp til 67,2 % markedsandel. Det er den
nest beste uka for NRK de to siste månedene. Det er like mange som har hørt på radio som uka før, så denne uka har altså flere av
dem valgt NRK`s kanaler, særlig P1, viser tall fra TNS Gallup.
Det er P4 som får smellen, men kanalen hadde til gjengjeld en svært god uke å falle fra. Radio Norge er dønn stabil på rundt
10 % markedsandel.
NRJ+ befester sin posisjon som landet største lokalradionettverk, med 2,3 % markedsandel. Legg merke til at disse kanalene
ikke sender over hele landet og andelen er beregnet ut fra riksdekning. Radio 1 og P5 går såvidt tilbake, mens Radio Rock tydeligvis
fått svært trofaste lyttere.
PPM-tallene, hele landet, uke 17, 2015 - Markedsandel i %
( i parentes uke 16 og uke 15, 2015)
NRK TOTALT - 67,2 (65,7 - 66,6)
NRK P1 - 46,6 (45,4 - 46,2)
NRK P2 - 4,4 (3,9 - 4,3)
NRK P3 - 7,2 (7,2 - 7,2)
P4 - 17,4 (18,6 . 17,7)
Radio Norge - 9,9 (10,0 - 10,0)
P5 - 1,2 (1,3 - 1,0)
NRJ+ - 2,3 (2,2 - 2,3)
Radio Rock - 0,8 (0,8 - 0,8)
Radio 1 - 1,3 (1,4 - 1,6)
Kilde: TNS Gallup
Se også: God uke for P4 - Lyttertall, uke 16, 2015
|
|