Strømmetjenesten Spotify vil gi sine brukere mer enn bare musikk. Nå har de lansert flere nyheter som vi gi Spotify mer radiopreg enn tidligere. Tjenesten lanseres først i utlandet, men
vil også bli tilgjengelig i Norge etterhvert.
Et område som Spotify nå satser på er egne shows, som blir lagt ut som podcasts med kjente artister og underholdere fra
blant annet BBC, NBC og Comedy Central. Det er heller ikke bare snakk om lyd.
For første gang legger Spotify til videoklipp og annen lydunderholdning utover musikk i sitt tilbud.
- Spotify vet at det er tider på dagen der man ønsker å bytte fra å høre musikk til å få med deg nyhetene, høre på podcast
eller se på en underholdende video. Med et bredt sortiment å velge fra, vil Spotify tilby noe for alle, går det fram av en pressemelding.
Spotify vil foreslå videoer og annet innhold til sine brukere, og vil raskt lære seg hva den enkelte liker å bli underholdt
av. Videoinnhold vil rulles ut først i UK, Sverige, Tyskland og i USA.
I tillegg til de nevnte nyhetene, kommer Spotify til å fylle opp med en mengde originalinnhold for å tilby enda mer
underholdning i hverdagen. Running Originals er musikk spesielt utformet for løpeturer og tilpasser seg dynamisk til tempoet
man løper i. En samling med seks ulike låter ligger tilgjengelig på Spotify Running.
I tillegg introduserer Spotify et utvalg eksklusivt innhold, med alt fra Dance Move of the Day som er produsert av
Amy Poehlers «Smart Girls» til unike radioshow presentert av artister som Icona Pop, Jungle og Tyler the Creator.
Spotify vil bli fullspekket med underholdning, nyheter og videoer fra globale partnere som blant annet ABC, BBC,
Comedy Central, Condé Nast Entertainment, ESPN, Fusion, Maker Studios, NBC, TED og Vice Media – og mer kommer.
«Vi gir deg en enda rikere og mer omfattende Spotify-opplevelse», sier Daniel Ek, gründer og VD i Spotify.
«Vi vil at Spotify skal bidra til at musikk blir en naturlig del av hverdagen, ved å tilby en mer omfattende verden av
underholdning med en fantastisk blanding av den beste musikken, podcasts og video som leveres direkte til deg, gjennom
hele dagen. Dette er bare begynnelsen.», sier Ek.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt