NRK P1 opplevde en av sine dårligste uker så langt i år i uke 21, med en markedsandel på 42,8 %.
Det er usedvanlig dårlig for en kanal som tidligere har ligget på rundt 50 %, men ingen krise ettersom mange av lytterne har forsvunnet til
NRK`s digitale kanaler.
Både P4 og Radio Norge fikk en god framgang i forrige uke, med 19,1 % andel for P4 og 11,0 for Radio Norge. For begge er dette
usedvanlige gode uker og vårens klart beste for begge de store kommersielle.
På lokalradiosiden har NRJ igjen gått solid i ledelsen, selv om de opplever en tilbakegang akkurat denne uken. Og siden alle de
andre lokalradioene kunne nyte en lite opptur er den samlede andelen for lokalradioene noe av det største som er målt på PPM-tallene. For
Radio Rock og P5 var det vårens beste uke!
PPM-tallene, hele landet, uke 21, 2015 - Markedsandel i %
( i parentes uke 20, 2015)
NRK TOTALT - 63,3 (66,3)
NRK P1 - 42,8 (44,7)
NRK P2 - 4,6 (4,4)
NRK P3 - 7,1 (7,3)
P4 - 19,1 (17,7)
Radio Norge - 11,0 (10,0)
P5 - 1,5 (0,9)
NRJ+ - 2,5 (3,0)
Radio Rock - 1,2 (0,9)
Radio 1 - 1,4 (1,3)
Kilde: TNS Gallup
Se også: God uke for P4 - Lyttertall, uke 16, 2015
|
|