NRK`s digitale kanaler er endelig kommet med på PPM-undersøkelsen. Ferske tall viser at
kanalen for godt voksne, P1+, er den store digitale vinneren. P1+ fikk en markedsandel på 3,7 % i uke 22, og andelen er
ganske stabil, viser tallene som er utarbeidet av TNS Gallup.
De andre kanalene imponerer ikke like mye. NRK mP3 har riktignok en relativt god markedsandel, men den har gått ned de siste ukene, og man må
huske på at denne kanalen har eksisitert i mange år og er fortsatt tilgjengelig på FM-båndet.
Tallene for rockekanalen NRK P13 skuffer nok mange i NRK, med en markedsandel på under 1 %, er den akkurat like stor som Radio Rock.
NRK Nyheter ligger også rundt 1 % markedsandel, mens NRK Klassisk og NRK Sport har svært lave markedsandeler.
For både riks og lokalradio er det ingen dramatiske endringer, men verdt å merke seg at P4 gikk litt ned i uke 22, mens Radio Norge
økte sin markedsandel. NRJ har tapt litt de siste par ukene, men er fortsatt det største lokale nettverket.
PPM-tallene, hele landet, uke 22, 2015 - Markedsandel i %
( i parentes uke 21, 2015 - uke 20, 2015)
RIKSKANALENE
NRK TOTALT - 64,6 - (63,3 - 66,3)
NRK P1 - 44,4 - (42,8 - 44,7)
NRK P2 - 4,3 - (4,6 - 4,4)
NRK P3 - 7,3 - (7,1 - 7,3)
P4 - 17,9 - (19,1 - 17,7)
Radio Norge - 11,5 - (11,0 - 10,0)
LOKALRADIO
P5 - 1,6 - (1,5 - 0,9)
NRJ+ - 2,2 - (2,5 - 3,0)
Radio Rock - 0,8 - (1,2 - 0,9)
Radio 1 - 1,4 - (1,4 - 1,3)
DIGITALE KANALER
NRK P1+ - 3,9 - (3,8 - 3,6)
NRK mP3 - 2,4 - (2,8 - 3,7)
NRK P13 - 0,9 - (0,7 - 1,1)
NRK Klassisk - 0,3 - (0,4 - 0,2)
NRK Nyheter - 0,9 - (1,1 - 1,0)
NRK Sport - 0,2 - (0,1 - 0,3)
Kilde: TNS Gallup
Se også: Ned for P1, opp for de kommersielle
|
|