Sølvmikkenåret, som går fra september til august, er forbi. En kampanje for TV 2 Sport Premium signert LOS & CO går til topps i årets siste kåring.
Alle spotene i vinnerkampanjen for TV 2 Sport Premium avsluttes av Neil Innes som synger «How Sweet To Be An Idiot», som for å sette to tjukke streker under det vi allerede vet: Denne kampanjen og dette produktet er myntet på ekte fotballidioter!
Slikt vet sølvmikken-juryen å sette pris på, og den skriver følgende i sin begrunnelse: «Sølvmikken går denne måneden til TV 2 sin appell til fotballfrelste. Håndverket er solid, og juryen kan fra tidligere i radioåret huske flere gode spoter laget over samme lest. Konseptet treffer målgruppen og er introvert på en fin måte. Det er også godt å høre at det er mulig å snakke om fotball uten de typiske lydene av fløyter og jubel i bakgrunnen. Her har man i stedet brukt en meget passende låt, og stoler på at de som forstår, forstår».
Kreativt team bak kampanjen har vært Ragnar Roksvåg og Jan Cato Tangen i LOS & CO. Spotene er produsert av Sagveien Resort.
Andreplassen denne måneden går til Både Og Radiobyrå for en kampanje for AJ Produkter, mens tredjeplassen tildeles Saatchi & Saatchi for deres kampanje for Norges Varemesse.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt