FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Ned for P2 og Radio Norge, opp for lokalradio
Lyttertall uke 38, 2015 - PPM-undersøkelsen

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 23.09.15 - Kyrre Dahl


Sommerferien fører ofte til at lyttervanene forandrer seg noe, men nå kan vi se at lyttertallene er i ferd med å stabilisere seg. Det betyr at det ikke er de helt store forandringene fra uke til uke, men det er noen interessante forskjeller fra året før.

Sammenligner vi september 2014 med september 2015 er de mest tydelige trekkene at NRK P2 og Radio Norge har mistet markedsandeler. NRK P2 lå nær 5 % i fjor, men klarer såvidt 4 i år. Det betyr at de har mistet 20 % av sin andel. Radio Norge faller nesten like mye. Stasjonen lå ofte nær 11 % andel i fjor høst, i år har de ikke klart å komme over 10,0 % de siste fire ukene.

Hvem er så vinnerne? Det er ikke NRK P1 eller P4, som har omtrent nøyaktig like stor markedsandel som for ett år siden. P3 går også litt ned, men ikke like tydelig som de to førstnevnte.

Lokalradio derimot har en ganske klar fremgang, selv om den er ikke helt enkel å se direkte, ettersom oppdelingen har forandret på seg og tallene er små. Men, både P5, NRJ og Bauers kanaler er større denne høsten enn de var i fjor.

For NRK`s digitale kanaler har fremgangen stoppet opp og det virker som lyttertallene her også har stabilisert seg. P1+ er omtrent like stor som P2 og har vært større i noen uker, mens mp3 ligger et like hakk bak. NRK Nyheter og NRK P13 har begge rundt 1 % markedsandel, mens NRK neppe kan være fornøyd med at Klassisk-kanalen og Sportskanalen knapt nok har en eneste lytter.

PPM-tallene, hele landet, uke 38, 2015 - Markedsandel i %
( i parentes uke 35, 2015)

RIKSKANALENE
  • NRK TOTALT - 64,3 - (65,0)
  • NRK P1 - 43,4 - (43,4)
  • NRK P2 - 4,1 - (3,6)
  • NRK P3 - 6,8 - (7,5)
  • P4 - 19,7 - (17,9)
  • Radio Norge - 9,2 - (9,6)

    LOKALRADIO
  • P5 - 1,7 - (2,0)
  • NRJ+ - 2,4 - (2,7)
  • Radio Rock - 1,0 - (0,9)
  • Radio 1 - 1,2 - (1,4)

    DIGITALE KANALER
  • NRK P1+ 4,0 - (4,2)
  • NRK mP3 - 3,4 - (3,3)
  • NRK P13 - 1,1 - (1,2)
  • NRK Klassisk - 0,2 - (0,3)
  • NRK Nyheter - 1,1 - (1,1)
  • NRK Sport - 0,1 - (0,4)

    Kilde: TNS Gallup

    Se også: NRK P1+ er den digitale vinneren - Lyttertall, uke 22, 2015

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...




     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO