Radio Norge ble kåret til årets mediekanal under Mediekonferansen sist helg.
Det var en kampanje for Shell 7 Eleven – «Verdensrekord i bilvask», som sikret Radio Norge topp-plasseringen, melder medier24.com.
Juryen uttaler: - Årets Gull er et herlige case, som viser at kanalen fullt ut har skjønt kundens utfordringer.
Ved innsikt og analyse har de brukt alle muligheter kanalen har, og ikke minst vist en svært god forståelse av målgrupper
og eget medie. Dette caset viser hva som er mulig å gjøre når kunden tørr å slippe mediet helt inn i sin egen kampanje.
Juryen fortsetter: - Et strålende eksempel på at mediet har løftet en idé ved å ta eierskap til det selv. Mediet selv spiller på mange
måter hovedrollen, uten at det ødelegger grunntanken. En fantastisk gjennomføring der både kunde og media står igjen
som vinnere. Svært gode resultater og ikke minst svært god radio!
I denne kategorien ble det sølv til Dagbladet og Takeda Nycomed «Noskapin – når forkjølelsen setter inn«, og
bronse til Finansavisen og Chanel «Bleu de Chanel«
Mediekonferansen er en årlig konferanse arrangert av Mediaforum, som er en bransjeorganisasjon med fokus på annonser og markedsføring.
"Mediaforum skal arbeide målrettet og synlig for å vise reklamens og annonsemedienes rolle i verdiskaping samt bygge en attraktiv arena for nettverksbygging og faglig utvikling med fokus på markedsføring og kommunikasjon.",
heter det på Mediaforums hjemmesider.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt