Lytterne fortsetter å strømme til tilleggskanalene i P4-gruppen. På under to år har
kanalen mer enn doblet antall lyttere, går det fram av en pressemelding. Nå tar den erfarne radiorådgiveren fra P4,
Stig Jarle Helseth, over salgsansvaret for samtlige tilleggskanaler.
Fra januar 2013 og fram til i dag har P5+ (P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og NRJ) doblet antall
lyttere, og i løpet av en uke treffer P5+-kanalene mer en én million lyttere.
– Det som er spesielt spennende er at vi med disse kanalene når den svært attraktive målgruppen som de unge
lytterne utgjør i de store byene, sier den påtroppende salgssjefen.
P5 Hits har i dag lokale direktesendinger i alle de norske storbyene pluss at kanalen nylig kom på lufta i de
fire Østfoldbyene Fredrikstad, Sarpsborg, Halden og Moss.
– Med P5 Hits og NRJ - har P5+ et unikt grep om de yngre lytterne, både på lufta og i sosiale medier, sier Helseth.
– Denne populariteten er en uoppdaget mulighet for svært mange annonsører, og det ønsker vi nå å sette fokus på,
avslutter han.
P5 og NRJ har med sine 380 000 følgere opparbeidet seg en unik posisjon som markedsleder i sosiale medier, noe
som reflekteres i den voldsomme responsen kanalene opplever når saker legges ut på nett.
Da NRJ nylig publiserte en sak om at det var mulig å vinne intimkonsert med Shawn Mendes svarte lytterne lynraskt
med å laste opp mer enn 35 000 bilder og videoer i håp om å bli den heldige utvalgte!
Sponsorsjef i tilleggskanalene, Joachim Knutsen, er glad over å få Helseth med på laget, og har stor tro på at
den nye salgssjefen skal klare å utnytte denne kommersielle muligheten som ligger i det å ha en så attraktiv lyttergruppe.
– Lang salgserfaring fra P4, et betydelig nettverk, og god forståelse av content marketing er egenskaper vi ser
fram til å dra nytte av i P5+, sier Knutsen. – Stig Jarle har dessuten en meget god forståelse av hvordan vi sponsormessig kan kapitalisere på mangfoldet i kanalporteføljen og den store satsningen på tilleggskanalene våre, sier Knutsen
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt