Radiopraterne på Radio Norge, NRK og P4 har gjort tv-opptak for å lage felles innholdspromo for radio.
Mer enn 30 av Norges mest kjente radiostemmer gir ansikt til ny kampanje om det nye radioinnholdet.
Hensikten med kampanjen er å vise at norsk radio er blitt mer mangfoldig og gir mer innhold til lytterne enn noen gang. Med digitale sendernett er det blitt 24 riksdekkende radiokanaler, FM-sendernettet har fem riksdekkende kanaler, går det fram av en pressemelding fra Digitalradio Norge.
Prosjektet er historisk, det er første gang radiobransjen samarbeider om en felles innholdskampanje. Filmen viser drøyt 30 programledere fra kanaler som P4, P3, Radio Norge, P5, NRK P1, Radio1, NRK P1+, NRK Nyheter og NRJ.
Filmen produseres av NRK og lages for tv. Den skal sendes både på NRK og kommersielle kanaler, blant annet TV Norge, TV3 og Viasat. Kampanjen vil også bli tatt ut på hver enkelt radiokanal. Sendestart er 6.november.
- For NRK handler digitalradio om å gi lytterne et stort radiomangfold. Denne ene gangen gjør vi derfor noe vi
sannsynligvis aldri har gjort før: lage en en kampanje som også viser fram innhold fra aktører utenfor NRK, sier Marius Lillelien, radiosjef i NRK.
- Det mest gledelige med digitaliseringen av radio er at det vil være lytterne som er de store vinnerne. Med et langt bredere programtilbud vil de kunne finne noe for enhver smak. For oss som radiohus gir dette rom for å produsere langt mer spissede kanaler, sier Kenneth Andresen, radiosjef i P4-gruppen.
- Hovedmålet med kampanjen er å få frem hvor mye bedre lytteropplevelsen er på digital radio vs FM. Det etterlatte inntrykket er langt flere kanaler tilgjengelig digitalt enn på FM. Der tidligere kommunikasjon har vært av en mer teknisk karakter, spiller vi nå mer på innholdet, sier Lasse Kokvik, Administrerende Direktør og Ansvarlig Redaktør i Bauer Media
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt