1.Januar 2016 endres Radio 1 til KISS og blir med det en del av Bauer Medias mest populære merkevare.
KISS lanseres på det nasjonale DAB+ nettverket som nå dekker 92% av den norske befolkningen.
- Vi er utrolig stolte og ydmyke når vi nå skal lansere Bauer Medias mest suksessfulle merkevare i Norge. KISS startet som en undergrunns/pirat radio stasjon i England i 1985. Det har nå vokst til å bli en stasjon som underholder flere Millennials enn noe annet Bauer Media merkevare og er derfor ekstremt innflytelsesrik på en målgruppe som er vanskelig å nå, sier programdirektør, Kristoffer Vangen
Oppdraget til KISS internasjonalt har alltid vært å dominere denne målgruppen. En målgruppe også kalt «The Now Generation». Dette er generasjonen som vil ha alt umiddelbart og de har bred tilgang til enhetene som legger til rette for denne følelse av umiddelbarhet. Altså mobiltelefon, tablet, TV, laptop.
KISS sin ambisjon er å bli best i denne målgruppen, sier Vangen.
- Vi skal aldri stå stille med KISS, men følge de trender og bevegelser som til enhver tid gjelder for målgruppen.
KISS er en blanding av remiksede hits og over 30 timer med spesialshow på radioen, online, på mobil og i sosiale mediers tidslinjer. For lytterne vil Kiss oppleves veldig likt dagens Radio 1 med samme programflater, samme programledere og i stor grad samme musikk.
I kjølvannet av KISS, vil det utover 2016 komme ytterligere to radiostasjoner under Kiss brandet, nemlig KissFresh og Kisstory.
Parallelt og samtidig med introduksjonen av KISS slukker Bauer Media sine lokale sendinger på FM for kanalene Radio 1 og Radio Rock.
- Digital distribusjon er fremtiden, det er viktig at vi tilbyr nye produkter digitalt. Det må være en fordel for lytteren å lytte digitalt utover bedre dekning og lyd. Bauer Media i Norge ønsker å styrke det digitale tilbudet noe slukking av lokale FM signaler vil bidra til allerede i 2016, sier administrerende direktør Lasse Kokvik.
Det er nå digitaliseringen virkelig kommer til å eskalere. Vi i Bauer Media har allerede sett en veldig positiv utvikling i digital lytting denne høsten. Med dette tiltaket er formålet vårt å sette ytterligere fart i den digitale lyttingen, fortsetter Kokvik
Vår eksisterende lyttermasse på Radio 1 FM og Radio Rock FM vil fra nå og ut året oppfordres til å gå over til digital-radio for å fortsatt få tilgang til radioen de elsker.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt