FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Stadig flere digitale kanaler
Lyttertall uke 53, 2015 - PPM-undersøkelsen

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 07.01.15 - Kyrre Dahl


Det blir stadig flere digitale kanaler å holde styr på, på lyttertallene som TNS Gallup lager. Etter at NRK i fjor høst begynte å offentliggjøre tall for sine digitale kanaler gjør nå P4 og Radio Norge det samme. Det er ikke dermed sagt at flere hører på digitale kanaler, selv om det også kan være tilfelle.

P4 Andre er en gruppe radiokanaler som består av P4-gruppens radiokanaler, med unntak av hovedkanalen P4 Radio Hele Norge. Lyttertallsgruppen P4 Andre hadde i sine første uker veldig høye markedsandeler, men etter å ha sjekket med TNS Gallup viser det seg at denne gruppen også inneholder tall som inngår i gruppen NRJ+. Man endte derfor opp med totale markedsandeler på godt over 100 %.

I uke 52 hadde for eksempel NRJ+ en markedsandel på 7,9 og P4 Andre 6,8, i uke 53 er dette tilbake til noe mer moderate 4,3 for NRJ+ og 3,0 for P4 Andre. Det er likevel bra tall for NRJ+, noe som kan skyldes julesatsingen på Klem Fm.

Radio Norge Soft har også satset sterkt på julemusikk, noe som kan ha lønt seg. Kanalen hadde i uke 52 en markedsandel på 1,7 %, ned til 1,4 % i uke 53.

Radio 1 er nå lagt ned og Radio Rock er borte fra FM-båndet. Sistnevnte gikk faktisk opp i sin første halve uke som digtal kanal, men tallene er små og det er for tidlig å konkludere om det har vært en suksess.

Litt interessant er det å se tallene for NRK SPort, som ved siste korsvei hadde 0,0 % andel. I uke 53 gjorde kanalen et hopp til 0,9 % markedsandel, kan det ha noe med hoppuka å gjøre?

PPM-tallene, hele landet, uke 53, 2015 - Markedsandel i %
( i parentes uke 41, 2015)

RIKSKANALENE
  • NRK TOTALT - 65,0 - (64,4)
  • NRK P1 - 45,2 - (43,4)
  • NRK P2 - 3,1 - (3,6)
  • NRK P3 - 6,9 - (7,9)
  • P4 - 18,9 - (19,4)
  • Radio Norge - 8,5 - (9,2)

    LOKALRADIO
  • P5 - 0,3 - (1,2)
  • NRJ+ - 4,2 - (2,8)
  • Radio Rock - 0,7 - (1,2)
  • Radio 1 - 0,4 - (1,0)

    DIGITALE KANALER
  • NRK P1+ - 4,6 - (4,8)
  • NRK mP3 - 2,2 - (3,1)
  • NRK P13 - 1,3 - (0,9)
  • NRK Klassisk - 0,4 - (0,1)
  • NRK Nyheter - 0,3 - (0,8)
  • NRK Sport - 0,9 - (0,0)
  • P4 Andre - 3,0 (-)
  • Radio Norge Soft - 1,4 (-)

    Kilde: TNS Gallup

    Se også: Lyttertall PPM, uke 41, 2015

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...




     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO