Mediebyråene kjøpte reklame på vegne av de største annonsørene for 9,1 milliarder kroner i 2015.
Det var en svak nedgang sammenlingett med 2014. Tilbakegangen var på 0,3 prosent, melder Kampanje.com.
Det er trykte medier som igjen har den store nedgangen. Mediebyråenes reklameinvesteringer i dagspressen endte
på 951 millioner kroner i fjor, et fall på snaue 23 prosent sammenlignet med året før.
Radio økte med 4,5 prosent til 405 millioner kroner i fjor.
- Radio gjør igjen et godt år, men jeg tror det blir vanskelig å forsvare ytterligere vekst her i 2016, sier mediedirektør i GroupM,
Jarle Thalberg til Kampanje.
Internettveksten flater nå ut, etter mange år med kraftig økning. I fjor økte reklameinvesteringen i gruppen Internett med drøyt 10 %.
Utendørs og Kino økte faktisk mer, med 30%, mens den lille sekkeposten Andre Medier økte aller mest med 57 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt