Bauer er på hugget om dagen. Samtidig som deres hovedstasjon i Norge, Radio Norge, kan melde om overskudd for første gang siden oppstarten,
lanserer Bauer nå nye kanaler med høy frekvens.
Søndag var det premiere for Kiss i Finland. Finske Kiss har slogan: ”The Beat of Finland” og erstatter The Voice. Kiss kommer dermed til å sende på et
nesten riksdekkende FM-nett i Finland, mens det er en ren digital kanal i Norge.
”Kiss – The Beat of Finland” blir ett fantastiskt tillskott till Finlands blomstrande radiolandskap. Vi erbjuder musik och
program som tilltalar vårt lands millenniegeneration. Målet är att vår lyssnarandel ska öka” sier Leena Puntila, som er VD
for Bauer Radio Finland, ifølge radionytt.se.
Fredag lanserte Bauer også en ny kanal i Norge, Kisstory og har varslet enda en Kiss-kanal i løpet av året. Kiss er opprinnelig
et britisk konsept, der de har 5,4 millioner lyttere ukentlig. Det er ukjent når Kiss eventuellt kommer i Sverige og Dan,ark.
Bauer tjener også penger. Etter 13 år med riksdekkende kommersiell radiodrift melder eierne bak Radio Norge for første gang
om overskudd. 11,5 millioner kroner i pluss er ikke ille, selv om det langt fra kan dekke alle tapene.
– Nå er vi endelig over den berømmelige streken. Det føles godt, sier administrerende direktør Lasse Kokvik til Dagens Næringsliv.
Kostnadskutt er noe av årsaken: – Vi gjennomførte en betydelig nedbemanning i 2013 der vi mistet en tredel av våre ansatte
etter en grundig og systematisk prosess, sier Kokvik.
Radio Norge og de andre radioene som da tilhørte SBS Discovery Radio ble i fjor kjøpt opp av den tyske mediegruppen Bauer Media. Andre Eiere som har vært
inne i bildet er ProSiebenSat1 og TV2.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt