Innkjøpene via mediebyråene i vårt naboland økte kraftig i februar, og kommersiell radio gjorde det aller best, viser tall
fra Mediebyråbarometern, som måler annonseinvesteringene via medlemmene av Sveriges mediebyråer.
Investeringene i radioreklame økte med hele 75 % og det ble den beste måneden for radio noensinne, på disse målingene, melder Dagens Media.
Totalt økte medieinvesteringene med 14,4 %, men husk at februar i år hadde en fakturadag mer enn februar i fjor, på grunn av skuddår. Andre vinnere er
TV, internett og søkemotorer.
- Vi ser att annonsörerna intensifierar sina insatser för att nå ut och nå in hos konsumenterna. Tydligt också att annonsörerna
använder sig av breda kanalval i avancerade mediemixar där allt ifrån print till socialt finns representerat, sier Staffan Slörner, vd
for Sveriges Mediebyråer,
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt