Trusler om vold og det som verre er preger den utrivelige radiokampanjen Dinamo har laget på vegne av Nasjonalt kunnskapsenter om vold og traumatisk stress. Juryen likte likevel kampanjen så godt at den vant den månedlige radioreklamekåringen Sølvmikken.
Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress (NKVTS) har med hjelp fra Dinamo og Verdens Sterkeste Mann laget en radiokampanje om vold og traumer i nære relasjoner. Juryen synes den var så effektiv at kampanjen nådde førsteplass i Sølvmikken for februar.
Jurybegrunnelsen lyder slik: - Her får juryen den negative versjonen av gåsehud, også kjent som "the creeps". Disse spotene leverer budskapet tydelig og er i tillegg godt produsert og rene i formen. Fin jobb!
Kreativt team bak kampanjen er Mattis Bentzen og Morten Andresen i Dinamo. Hør vinnerspotene: >> HER << Ekstern lenke
Andreplassen i februar-Sølvmikken går til TRY for en kampanje for Talkmore, mens tredjeplassen tildeles Både Og Radiobyrå for en Ricola-kampanje.
Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt