Svært mange er interessert i å høre på en god podcast, men det kommersielle markedet er fortsatt
relativt umodent. Det er konklusjonen til avishuset Financial Times, som i fjor hadde 45 millioner nedlastinger på sine podcasts.
Til sammenligning hadde Serial, som er fått mest oppmerksomhet i podcastverdenen, 90 millioner nedlastinger, melder Digiday.
Det er allerede 10 år siden FT ga ut sin første podcast og har nå 14 forskjellige programmer, som utgis cirka 20 ganger i uka.
De mange nedlastingene viser at podcast er i ferd med å utvikle seg til en moderne forretning, mener Financial Times. - Folk
begynner å finne sitt potensial og utviklingsområder og det er en indikasjon på at det er et marked og at det her er for å bli, sier
utviklingsleder Kayode Josias i FT.
Formatet er likevel fortsatt umodent, det er bruk for mer innovative annonseformater, mener Josias, som også tror at
podcasts vil smelte sammen med video i fremtiden, ifølge Dagens Media.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt