Radio Norge har mistet mange lyttere i det siste, noe som går tydelig fram av PPM-målingene fra TNS Gallup. I uke 17
hadde kanalen bare en markedsandel på 6,9 % mot 9,9 % i den samme uka i 2015. Snittet for ukene 11-18 i år ligger på 7,8 %, mot 10,4 % i
de samme ukene i fjor, ifølge Kampanje.
Årsaken er at Radio Norge har bommet på en omlegging av profilen: - Det henger sammen med at vi i sommertider i fjor forsøkte å gjøre
justeringer i musikkmenyen som skulle appellere til yngre lyttere, sier Radio Norge-sjef Lasse Kokvik.
- Det gjorde at de eldre forlot oss raskere enn vi hadde tenkt i utgangspunktet. Det gir noen utslag og på radio tar ting litt lengre
tid, sier han til Kampanje. Han avviser at omleggingen hadde noe med eierskiftet å gjøre og sier det var planlagt før Bauer Media kom inn i bildet.
For noen uker siden gjorde Radio Norge ifølge Kokvik en ny justering for å hente gamle lyttere tilbake. - Vi har jobbet mye med
musikktilbudet og nå er lydbildet på Radio Norge mer distinkt enn noen gang. Vi har et tungt fotavtrykk i de fire siste tiår.
På den måten appellerer vi mer til de som er mest glad i radioen, nemlig de mellom 30 og 60 år, sier Kokvik til Kampanje.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt