Bauer Media kan glede seg over litt større markedsandeler på sine radiokanaler.
I uke 21, 2016 viser PPM-tallene fra TNS Gallup at både Radio Norge, Kiss og Radio Rock har økt sine markedsandeler
sammenlignet med uke 17.
Trenden er tydeligst for nykommeren Kiss og rockekanalen Radio Rock, som begge i flere uker har fått
bedre tall enn tidligere. Samtidig er trenden svakt nedadgående for Radio Norge Soft. Radio Norge har klatret litt opp etter bunnnoteringen i uke 17,
uten at trenden er veldig tydelig.
Interessant nok går markedsandelen opp for alle de tre største kanalene, NRK P1, P4 og Radio Norge. Det betyr nedgang for flere småkanaler.
I denne undersøkelsen virker det som P5 og mp3 taper mest andeler, men det er verdt å merke seg at lyttingen til NRK P1+ også peker nedover om dagen.
PPM-tallene, hele landet, uke 21, 2016 - Markedsandel i %
( i parentes uke 17, 2016)
RIKSKANALENE
NRK TOTALT - 67,7 - (67,8)
NRK P1 - 47,3 - (46,2)
NRK P2 - 4,6 - (4,7)
NRK P3 - 7,7 - (7,8)
P4 - 18,5 - (18,0)
Radio Norge - 7,2 - (6,9)
LOKALRADIO
P5 - 1,6 - (2,6)
NRJ+ - 1,6 - (1,8)
DIGITALE KANALER
NRK P1+ - 3,6 - (4,1)
NRK mP3 - 2,2 - (3,0)
NRK P13 - 0,7 - (0,6)
NRK Klassisk - 0,2 - (0,3)
NRK Nyheter - 1,0 - (0,8)
NRK Sport - 0,3 - (0,4)
P4 Andre - 0,1 - (0,2)
Radio Norge Soft - 0,4 - (0,6)
Radio Rock - 1,0 - (0,5)
Kiss - 0,9 - (0,6)
Kilde: TNS Gallup
Se også: Lyttertall uke 17, 2016
Se også: Lyttertall i påsken 2016
|
|