Kategorien Radio er svekket med 10,8 % sålangt i år. Det viser reklamestatistikken fra Norsk Mediebyråforening,
som måler netto inntrykket annonseomsetning etter rabatter, men før provisjoner.
Omsetningen av radioreklame er beregnet til 215,1 millioner kroner, melder Journalisten. TV opplever derimot en vekst på 2,1 % til 1,89 milliarder kroner.
Fallet i omsetning er mye mer dramatisk for papiravisene som har gått ned 22,9 % så langt i år, til omsetning på 424, 5 millioner kroner.
Internett-kategoriene hadde en samlet omsetning på 1,63 milliarder kroner og det er programmatiske annonser, sosiale medier, søk og video som står for veksten.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt