– Alt som ikke er streaming er gammeldags. Det var det relativt kontroversielle
budskapet David Cooper fra Spotify startet med i sin sesjon på Radiodager Han var soleklar i sin spådom at streaming
vil bli den dominerende måten å høre musikk på i fremtiden.
Spotify har nå streamet mer enn 5 milliarder sanger, fortalte Cooper. Han var også stolt av at de som
bruker Spotify hører på musikk 2 timer hver dag. Halvparten av all lytting er brukerinitiert, altså er det mange
som hører aktivt og ikke bare lar det stå på i bakgrunnen.
Det er Big Data som er bakrunnen for suksessen til Spotify, mente Cooper, særlig når det gjelder annonsesalget.
Det er gammeldags å tenke at man når eldre menn med Classic Rock og yngre kvinner med Pop, slik man gjerne gjør i
tradisjonell radio. Ved å tilby annonser som er mer personlig rettet kan man være et steg foran konkurrentene
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt