Det kom fram mange gode og noen litt mer pussige idèer da Radiodager arrangerte "30 idèer på 45 minutter" i går.
Bauer Media sto for den kanskje mest morbide idèen, å legge lytterne i kister. De har også hatt gjort mer trivelige stunts i forbindelse med den danske valgkampen
Bauer Media laget nemlig en valg-rap med topp-politikere i forbindelse med valget i Danmark. Hensikten var å få flere til
å bruke stemmeretten sin. Den ble playlistet på alle Bauers stasjoner i Danmark og videoen ble spredt på sosiale medier.
20 % av alle dansker så denne videoen, fortalte Kristoffer Vangen, som også mente at den hadde fått nye velgere til å stemme.
En litt mer kontroversiell idè var å få tak i en kiste, få lytterne til å legge seg opp i og lukke igjen. Poenget var å la dem da
gjette når det er gått en time. Og lytterne kunne være med og gjette, og vinner dersom konkurransedeltageren bommer.
Dette stuntet ble gjennomført på en radiostasjon i Manchester og webtrafikken deres økte med 66 % på grunn av dette stuntet, opplyste Vangen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt