Helge Flemmen, manager i ID Management mulig å benytte seg av digitale verktøy for å lage bedre radio. Han snakket om hvordan dette fungerer for tv og at det samme gjelder for radio. Litt interessant at det fungerer på den måten som det gjør, men det er dette som er framtiden.
Digitale analyser går an ved å for eksempel sende nettradio. Nye unge vil overta de eldre og forstår dataroboter.
Aviser skriver ukentlig (hvis ikke daglig) om hvordan roboter erstatter jobbene til folk.
Innen prosjekter må noe gjøres manuelt. For å engasjere unge eller eldre publikum, så er innholdet avgjørende. Ved å kvantifisere innholdet i sosiale medier, viser folk hva de synes om det som blir sendt. Digitale verktøy måler responsen mye raskere enn tradisjonell måte og du får god nytte av sånn informasjon når det virker.
Innsikten kan være god og få utslag ved trykk. Ikke minst lettere å treffe folk med reklame og optimalisere sendeskjema med tanke på programmer og reklame.
Det handler om magefølelse. Journalist-jobben klarer ikke robotene å overta, selv om noen prøver på det. Radio har gode muligheter med andre sosiale medier enn tv, som YouTube og Spotify.
Analyse over lengre tid er nødvendig, fordi dataene er i så enorme mengder.
Roboter gjør aldri feil hvis de er programmert rett. Generelt har tv andre utfordringer enn radio. Det går ikke over, så det gjelder om å gripe inn nå!
Kommentaren er skrevet av Sindre Møllerhaug. Han driver sitt eget firma og går med spennende prosjekter for tiden. Besøk gjerne hjemmesiden www.sindremollerhaug.no for oversikt over disse prosjektene.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt