FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  KOMMENTAR:
Roboter på vei inn i radioen
Digitale verktøy på Radiodager

Mer om Kommentarer

Foto: Sindre Møllerhaug/radionytt.no

RADIONYTT.NO - 19.10.16 - Sindre Møllerhaug


Helge Flemmen, manager i ID Management mulig å benytte seg av digitale verktøy for å lage bedre radio. Han snakket om hvordan dette fungerer for tv og at det samme gjelder for radio. Litt interessant at det fungerer på den måten som det gjør, men det er dette som er framtiden.

Digitale analyser går an ved å for eksempel sende nettradio. Nye unge vil overta de eldre og forstår dataroboter.

Aviser skriver ukentlig (hvis ikke daglig) om hvordan roboter erstatter jobbene til folk.

Innen prosjekter må noe gjøres manuelt. For å engasjere unge eller eldre publikum, så er innholdet avgjørende. Ved å kvantifisere innholdet i sosiale medier, viser folk hva de synes om det som blir sendt. Digitale verktøy måler responsen mye raskere enn tradisjonell måte og du får god nytte av sånn informasjon når det virker.

Innsikten kan være god og få utslag ved trykk. Ikke minst lettere å treffe folk med reklame og optimalisere sendeskjema med tanke på programmer og reklame.

Det handler om magefølelse. Journalist-jobben klarer ikke robotene å overta, selv om noen prøver på det. Radio har gode muligheter med andre sosiale medier enn tv, som YouTube og Spotify.

Analyse over lengre tid er nødvendig, fordi dataene er i så enorme mengder.

Roboter gjør aldri feil hvis de er programmert rett. Generelt har tv andre utfordringer enn radio. Det går ikke over, så det gjelder om å gripe inn nå!

Kommentaren er skrevet av Sindre Møllerhaug. Han driver sitt eget firma og går med spennende prosjekter for tiden. Besøk gjerne hjemmesiden www.sindremollerhaug.no for oversikt over disse prosjektene.

Si din mening på vår: Facebook-side


NYHETSBREV:

Skriv inn din epost-adresse i boksen ved siden av og få radionyhetene på epost.
FEILMELDING! På grunn av misbruk har vi måttet stoppe den automatiske innmeldingen av nyhetsbrevet. Se nedenfor for hvordan du kan melde deg på:

Send en EPOST til

nyhetsbrev krøll alfa radionytt.no

- Skriv Påmelding i tittelfeltet og vi ordner resten.
Vi beklager, vi jobber med å finne et bedre system
  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO