Mediebyråene kjøpte reklame på vegne av storannonsørene for 982 millioner kroner i oktober. Det er 7,3 prosent mer enn i tilsvarende periode i 2015, melder Kampanje.com.
Tradisjonell tv bidro sterkt til å løfte oktobertallene med en vekst på 21,8 prosent til 413 millioner kroner. Men, også utendørs og radio kan skilte med god vekst i oktober.
Radioreklame økte med 15, 4 % i oktober i år, sammenlignet med samme periode i fjor. Mediebyråene formidlet radioreklame for 48,0 millioner kroner.
Tidligere i år har det vært mer turbulens for radio. De ti første månedene i år har omsetningen av radioreklame faktisk gått ned med 7,5 % til 324 millioner kroner. Dette inkluderer den gode måneden oktober. I den samme perioden falt også det totale reklamemarkedet med 0,8 %.
Nå har ikke mediebyråene oppgitt noe årsak til variasjonen i radiomarkedet, men lokalradio.no har fått høre at enkelte annonsører har vært usikre på hvor mye de vil satse på radio, på grunn av den planlagte FM-slukkingen til rikskanalene og hvordan dette vil slå ut for lyttingen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt