Til tross for at det er et velkjent radiokonsept som har rullet og gått i over et halvt tiår, klatrer Blåkläder til tops i Sølvmikken nok en gang. Både Og Radiobyrå vant radioreklamekåringen Sølvmikken i oktober for sin Blåkläderkampanje, melder P4
Blåkläder har aldri laget, og kommer aldri til å lage arbeidstøy for pyser. Denne gangen får vi dramatisert hvordan Blåkläder hadde vært som et sosialt nettverk og mobilspill (hint: verken koz eller klemz!)
Juryen begrunner tildelingen slik: "Det velsmurte Blåkläder-maskineriet dundrer av gårde på ny, til juryens store begeistring. Spottene klarer nok en gang kunsten å underholde til tross for at formen er velkjent for alle, Sånt no' krever veldig godt håndtverk, og sånt no' belønnes med førsteplass! Gratulerer!"
Kreativt team hos Både og Radiobyrå har vært Christoffer Vighals Smeedaas, Eskil Paus og Joachim Sandvik.
Andreplassen i Sølvmikken for oktober gikk til Futatsu Industries for deres Fargerike-kampanje, mens det var Saatchi & Saatchi som stakk av med tredjeplassen for en Toyota-kampanje.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt