Bauer Media lanserte fredag en ny digital kanal, Norsk Pop. Dette kommer etter at konsernet lenge har hatt
en bekymringsfull nedgang i antall lyttere. Faktisk har Radio Norge tapt 120 000 lyttere i løpet av det siste året.
I november hadde reklamekanalen 550.000 lyttere hver dag. På samme tid i 2015 var det 672.000
nordmenn som lyttet til Radio Norge. Det viser tall fra Kantar TNS, som Nettavisen har plukket fram.
Sjefredaktør Lasse Kokvik i Radio Norge bekrefter nedgangen: – Radio Norge har mistet noen lyttere i løpet 2016. Vi jobber med en digital
flerkanalsstrategi hvor Radio Norge skal levere et godt tilbud til personer mellom 25–54 år, sier Kokvik til Nettavisen.
Det er også nedgang for nisjekanalene til Bauer Media, altså Radio Rock og Kiss, tidligere Radio 1. Tallene for Radio Soft fremgår ikke av
Kantar-tallene, men det er grunn til å tro at de øker i desember når stasjonen bare spiller julemusikk.
Den andre Kiss-kanalen, KissStory, forsvant fra DAB-nettet samtidig som Norsk Pop ble lansert. Den skal fortsette på nett og på RadioPlay får
radionytt.no opplyst fra Bauer Media, men er for tiden ikke å finne på Radioplay. Det eksisterer heller ingen lyttertall for denne kanalen.
Det er også nedgang i lyttertallene for P4, men ikke så dramatisk som for Radio Norge, ifølge Nettavisen. Søsterkanalen P5 har derimot en liten fremgang
fra november i fjor til november i år, mens NRKs Mpetre også har økt antall lyttere.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt