Dette er de siste PPM-tallene som ble sendt ut før rikskanalene startet sin FM-slukking og lansering av nye kanaler. Disse tallene gjelder for uke 1, altså 2-8 januar.
FM-slukkingen i Nordland var midt i uke 2, så det er først i tallene for uke 3 at vi kanskje kan si noe om effekten av at NRK, P4 og Radio Norge ikke lenger sender på FM.
Tallene for uke 1 har en interessant vri. Den digitale kanalen NRK Sport hadde en veldig bra uke og mangedoblet sine normale tall.
Lytterne kom tilsynelatende i stor grad fra NRK P1, som gikk solid ned i markedsandel i uke 1, uten at det er grunnlag for å si at P1 er på vei nedover.
Vi kan også registerer at Radio Norge har klart å bremse nedgangen i sine markedsandeler og kan se ut til å ha en positiv trend hvis
man ser på de 10 siste ukene.
Legg merke til at vi sammenligner med uke 39. Dette er fordi de siste ukene av året er helt utypiske lytteuker og dermed gikk vi heller tilbake i tid for sammenligningens skyld.
PPM-tallene, hele landet, uke 1, 2017 - Markedsandel i %
( i parentes uke 39, 2016)
RIKSKANALENE
NRK TOTALT - 68,0 - (68,6)
NRK P1 - 42,0 - (44,2)
NRK P2 - 5,2 - (5,2)
NRK P3 - 7,1 (7,9)
P4 - 16,4 (17,6)
Radio Norge - 7,6 - (7,3)
LOKALRADIO
P5 - 1,6 - (1,5)
NRJ+ - 1,4 - (1,5)
DIGITALE KANALER
NRK P1+ - 6,2 - (6,0)
NRK mP3 - 2,5 - (2,8)
NRK P13 - 1,1 - (1,0)
NRK Klassisk - 0,2 - (0,2)
NRK Nyheter - 1,2 - (0,9)
NRK Sport - 2,4 - (0,4)
P4 Andre - 0,0 - (0,0)
Radio Norge Soft 0,5 - (0,2)
Radio Rock - 0,8 - (0,3)
Kiss - 1,1 - (0,8)
Kilde: Kantar TNS
Se også: Lyttertall uke 39, 2016
Se også: Lyttertall uke 31, 2016
Se også: Lyttertall uke 21, 2016
|
|