NRJ suser fremover på lyttertallene og har de første ukene i 2017 tilnærmet doblet sine markedsandeler, sammenlignet med snittet for desember.
Også P5 har en oppadgående trend, om enn ikke like tydelig når man ser på de 10 siste ukene på PPM-målingen til Kantar TNS.
Radio Norge fortsetter sin nedadgående trend i 2017, mens P4 faktisk går litt oppover i markedsandel, selv om man ikke ser det på ukens tall.
Ser man på NRK P1 kan det se ut som en økning, men den skyldes trolig at P1 har fått tilbake en haug med lyttere som hørte på NRK Sport i den forrige målingen vi meldte om.
Lenger ned kan man se at P4 Andre har gått fra 0.0 til 1.0. Dette skyldes antagelig en teknisk forandring med tallene. Radio Norge Soft, som hadde en bra oppslutning om sin julevariant, har nå nærmest forsvunnet fra lyttertallene.
Disse tallene gjelder markedsandel og sier derfor svært lite om effektene av FM-slukkingen. Dessuten gjelder tallene hele landet og Nordland utgjør bare 4 % av befolkningen, noe som tilsier at det uansett ikke blir noen dramatiske utslag på PPM-tallene.
PPM-tallene, hele landet, uke 5, 2017 - Markedsandel i %
( i parentes uke 1, 2017)
RIKSKANALENE
NRK TOTALT - 67,8 - (68,0)
NRK P1 - 43,7 - (42,0)
NRK P2 - 5,1 - (5,2)
NRK P3 - 7,3 (7,1)
P4 - 16,4 (16,4)
Radio Norge - 6,6 - (7,6)
LOKALRADIO
P5 - 2,1 - (1,6)
NRJ+ - 2,0 - (1,4)
DIGITALE KANALER
NRK P1+ - 6,0 - (6,2)
NRK mP3 - 2,7 - (2,5)
NRK P13 - 0,8 - (1,1)
NRK Klassisk - 0,3 - (0,2)
NRK Nyheter - 0,9 - (1,2)
NRK Sport - 0,8 - (2,4)
P4 Andre - 1,0 - (0,0)
Radio Norge Soft 0,2 - (0,5)
Radio Rock - 0,9 - (0,8)
Kiss - 0,7 - (1,1)
Kilde: Kantar TNS
Se også: Lyttertall uke 1, 2017
Se også: Lyttertall uke 39, 2016
Se også: Lyttertall uke 31, 2016
|
|