FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  RADIODAYS EUROPE:
Spotify vet hva du gjør i dusjen
RADIODAYS EUROPE: Data om lytterne er det viktigste for Spotify

Mer om Radiodager/RDE etc.


RADIONYTT.NO - 20.03.17 - Kyrre Dahl


Radiodays Europe 2017, verdens største radiokonferanse, er i gang i Amsterdam. Mer enn 1000 radiofolk fra hele verden deltar og norske radiostasjoner er som vanlig godt representert. Blant annet stiller P4 med hele 14 deltagere.

Dagens morsomste opplysning kom fra Spotify som vet mer om sine brukere enn de kanskje er klar over. Spotify vet nemlig hva folk lytter til mens de er i dusjen, og avslørte på Radiodays Europe hvilke tre låter som er det mest populære å dusje til. Nummer 1 er Wham med Wake Me Up Before You Go Go, se bildet. Tallene er hentet fra tusenvis av playlists som folk lager på Spotify for bruk når de vasker seg.

Det er datamengden Spotify samler inn om sine brukere som gir strømmetjenesten en stor fordel. Det avslørte David Cooper, Head of Sales, UK på Radiodays Europe i dag. - Vi forstår folk gjennom deres forhold til musikk, sa Cooper under sin sesjon. De kan til og med se når volumet skrus opp eller ned, noe som gir en indikasjon på hvor godt de liker en sang.

Spotify har 100 millioner brukere i 60 forskjellige land. Streaming har blitt mainstream, sa Cooper i dag. Han la fram tall som sa at 71 % av alle i USA streamer innhold minst en gang i uka. Streaming er nå større enn både downloads og fysisk platesalg. 62 % mener det er viktigere å ha tilgang til musikk, enn å eie den selv, ifølge Spotifys Cooper.

Han skrøt også av tjenesten Discover Weekly, som kan ligne litt på en radiofunksjon. Det er utvalgte eksperter, som radiofolk, som gir brukerne tips om hva de bør lytte på. 40 millioner bruker Discover Weekly og for 2000 artister utgjør det 80 % av den strømmede musikken, fortalte Cooper.

Kommenter gjerne denne saken på vår: Facebook-side

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO