P4-gruppen har rekruttert Anders Sørensen fra Bauer Media. Sørensen blir digitalrådgiver
i P4s kommersielle avdeling, med ansvar for å digitalisere og modernisere sponsorater og kommersielle aktiviteter på
alle gruppens kanaler og digitale plattformer.
- Anders har lang erfaring med radioproduksjon, som sammen med bred digital kompetanse er en unik og etterspurt
kombinasjon for oss. Anders vil bidra til å løfte våre kommersielle aktiviteter for lyttere og annonsører fremover,
sier salgsdirektør i P4 Trond Killingstad.
- Det vi i mange år har kalt sponsorater, er i bunn og grunn en variant av content marketing som gir dokumentert
gode resultater, sier han.
P4 skriver i en pressemelding at de opplever en betydelig styrke i samspillet mellom radios brede dekning og
målrettet konvertering i digitale flater gjennom konkurranser og sponset innhold.
- Dette skal vi videreutvikle og gjennom datainnhøsting, målrettet kommunikasjon og remarketing gi økt effekt og ROI.
Anders Sørensen blir sentral i teamet som sammen med P4s øvrige digitale miljø jobber med dette, opplyser Killingstad.
- P4-gruppen sender nå åtte nasjonale radiokanaler, med tilhørende nettsider, nettspillere, apper og andre digitale
flater og aktiviteter som når godt over to millioner nordmenn med kringkasting og nærmere en halv million digitalt hver
eneste uke. Gjennom digitaliseringen av radiodistribusjonen i 2017 og ytterligere fokus på samspillet mellom kringkasting
og digitale flater tar vi med Anders sin hjelp et viktig skritt inn i fremtiden, sier digitaldirektør Rune Hafskjær i P4.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt