En fersk undersøkelse i Storbritannia viser at radiolyttingen via stemmekontrollerte apparater er i ferd med å ta helt av.
I undersøkelsen utført av Radiocentre kommer det fram at lyttingen til musikk og radio via Amazon Echo kommer til å øke kraftig de neste 12 månedene.
Over halvparten av de som bruker Echo daglig kan huske at de hørte reklame via apparatet og da er radio det mest sannsynlige medium de har hørt på, melder
Radio Today. Faktisk er radiolytting og lytting på musikk det eierne av slike dingser bruker det mest til. 9 % av britene har i dag Echo.
Undersøkelsen viser også at det er sannsynlig at mer enn 40 % av alle hjem i Storbritannia vil ha slike stemmekontrollerte apparater, som bl.a.
Amazon Echo, i løpet av neste år.
81 % av de som har Echo i sitt hjem bruker det daglig og 71% sier at dette apparatet gjør at de lytter mer til radio eller musikk. Radio utgjør 72 % av det de lytter på av lyd.
Man ser også en litt overraskende tendens i undersøkelsen. De som har mer enn et Echo-apparat i hjemmet plasserer ofte den andre i soverommet. Dermed har mobilen fått
en utfordrer som det første og siste apparatet man bruker gjennom dagen.
Mark Barber, direktør for Radiocentre sier: "Denne undersøkelsen viser hvor enkelt radio tilpasser seg nye teknologier, som hjelper til å holde
radio relevant for lyttere og annonsører"
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt