Omsetningen av radioreklame gjennom mediebyråene økte med 18 % i mai i år sammenlignet med mai i fjor.
Det viser tall fra Mediebyråforeningen.
Omsetningen for radio i mai 2017 er oppgitt til 37, 062 millioner kroner mot 31, 404 millioner kroner i samme periode året før, ifølge Kampanje.
Radio gjør det dermed vesentlig bedre enn reklame generellt, som økte 1,1 %. Bare Utendørs reklame økte mer enn radio av hovedkategoriene.
TV-reklame var den største kategorien i mai i år, men omsetningen faller med 8,2 % sammenlignet med mai i fjor.
Internett-reklame økte med 15,2 % og er dermed nesten like viktig som TV.
Ser man derimot på de fem første månedene i år ser det litt annerledes ut. Internett øker fortsatt kraftig, men på disse tallene
har også TV fremgang. Radio derimot står omtrent på stedet hvil i årets fem første måneder, sammenlignet med samme periode i 2016.
- Nedgangen i omsetningen i mai skyldes at de norske, kommersielle tv-kanalene ikke evnet å produsere nok seere i mai, så det er
ikke etterspørselen fra annonsørene det er noe galt med, sier kommersiell direktør i Discovery, Bjørn Solvang, til Kampanje.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt