Radioreklame har økt med 4,4 % så langt i år, fra januar til juli 2017, sammenlignet med samme periode i fjor.
Det viser tall fra Mediebyråforeningen, det vil si omsetning via mediebyråene.
Omsetningen av radioreklame er på 224,6 millioner kroner etter sju måneder i år, mot 215,1 millioner i 2016.
Juli var i seg selv en god måned for radioreklame, med en fremgang på hele 11,2 %, fra 25,8 til 28,7 millioner kroner.
Radio får dermed bli med på den generelle oppgangen i radioreklame i Norge. TV stiger med 5,6 % sålangt i år og er fortsatt
den største kategorien reklame via mediebyråene.
Men internett puster TV stadig mer i nakken etter en oppgang på 11,9 %. TV omsatte for 1,99 milliarder kroner i de første
sju månedene i år, mens internett tok 1,82 milliarder kroner. Når det gjeler internett er det sosiale medier som øker mest.
Likevel er det helt andre kategorier som har den prosentmessige største økingen. Kino går fram 24,9 % og Utendørs hele 32,8 %.
Nok en gang er det pressen som taper inntekter. Dagspressen går ned 19,1 % og ukepressen går ned med 20,8 % Aller mest ned går
andre medier som er halvert siden 2016.
Dagspressen omsetter nå for 343,5 millioner kroner. Hvis denne trenden fortsetter vil radio i løpet av få år være større enn avisene, i hvert fall på papiret.
Den generelle økningnen i omsetningen av radioreklame er på 5,4 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt