«Er du en vellykket gentleman, som savner en vakker kvinne for reise, selskap, moro og lidenskap? Plukk opp mobilen, tast inn Richmeetbeautiful.no og finn en date nær deg nå».
Dette er en reklame som går på flere radiostasjoner, blant annet Radio Norge, Kiss og Radio Rock. Dette har blant annet fått Likestillingsombud Hanne Bjurstrøm til å reagere.
Ifølge KK ble nettstedet Richmeetbeautiful.no lansert i slutten av juli i år og på egen forside beskrives tjenesten som «sugardaddy og sugarbaby dating» og «forhold på dine betingelser».
- Reklamen vitner om veldig gammeldagse og latterlige holdninger, som jeg ikke tror veldig mange norske kvinner og menn kjenner seg igjen i. Det viktige er imidlertid produktet bak og jeg lurer jo på hva dette egentlig er, sier Bjurstrøm til KK.no.
- Reklamen gir et usmakelig bilde av kvinner og menn, og som kvinne reagerer jeg naturligvis veldig på reklamen, jeg hoppet nesten i stolen da jeg hørte den, sier forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth til KK.no.
Hun mener det er mye som tyder på at reklamen bryter med markedsføringsloven.
Mannen bak nettstedet er Sigurd Vedal, som omtaler nettstedet slik:
- Alle mennesker har individuelle krav for hva man søker i et forhold, og det er ikke noe nytt at kvinner er tiltrukket av menn med intelligens og ressurser, i den forstand en klassisk sugardaddy.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt