NRK Totalt hadde i uke 33 en daglig oppslutning på 43, 0 %. Det er en tilbakegang på hele 14 % sammenlignet med
uke 33 i 2016, da NRK Totalt hadde en oppslutning på 49,0 %. Det viser PPM-tallene som Kantar TNS lager.
Ser man på de enkelte kanaler har NRK P1 gått fra 33,4 % i uke 33 i fjor til 27,6 i samme uke i år.
NRK P2 klarer seg relativt sett bedre og går fra 5,7 % i fjor til 5,3 % i år.
Tallene er mer alarmerende for NRK P3 som går fra en oppslutning på 12,0 % i uke 33 i fjor til bare 7,8 % i samme uke i år. Gladmeldingen for NRK
er at P1+ øker fra 3,7 % i fjor til 6,3 % i år. Andre digitale kanaler som mpetre og P13 er omtrent stabile sammenlignet fjoråret.
Både P4 og Radio Norge har mistet en del lyttere på sine hovedkanaler. P4 går ned fra 20,3 % oppslutning i uke 33 i fjor til 16.3 % i år, mens
Radio Norge går fra 13,0 % i fjor til 8,6 % i år.
For de kommersielle kanalene er tallene vanskelig å sammenligne ettersom totalgruppen ikke eksisterte i fjor, men av enkeltkanaler kan vi
nevne at P5 går opp fra 3,5 % i uke 33 i fjor til 5,4 % i år. Radio Rock har mer enn doblet seg, fra 1,1 % i fjor til 2,5 % i uke 33 i år.
Det er naturlig å tro at NRK har en større tilbakegang enn de kommersielle fordi NRK har slått av flere områder på FM, blant annet i storbyer som Bergen og Stavanger.
Den totale lyttingen har gått ned fra 67,0 % i uke 33 i fjor til 63,4 % i uke 33 i år.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt