I høst lanserer verdens største produsent av digitalradioer, Pure, tre
DAB-radioer ikledd den norske Mariusgenseren.
Sammen med flere andre produsenter har
britiske Pure forelsket seg i det norske mønsteret, og produsert produkter som fremmer
norsk stolthet og tradisjon, heter det i en pressemelding.
Marius-mønsteret er det mest håndstrikkede mønsteret i Norge og regnes i dag som et
norsk ikon. Mønsteret fanger Nordmenns forkjærlighet til naturen, folkelighet og norske
verdier, skriver Pure i sin pressemelding.
Pure har latt seg inspirere av mønsteret og har nå videreutviklet to av sine radioer
fra POP-familien, samt den populære nattbordsradioen Siesta Rise.
- Siden starten har designet av digitalradioer stort sett vært uendret, til tross for
utviklingen i forbrukerlyttervaner. Pop-serien ble designet etter hvordan forbrukerne
ønsket at sine digitalradioer skulle se ut. Dette var en stor suksess og derfor har vi
valgt å videreutvikle denne serien med et mønster verdsatt av det norske folket, sier
Country Manager, Jasper Wybrants i Pure.
To av de tre ny-lanserte Marius-radioene, POP Midi og POP Maxi er hentet fra Pure’s POPserie.
Denne serien er et revolusjonerende resultat av et omfattende forsknings- og
innsiktsarbeid, hvor også Norske forbrukere har deltatt.
POP-serien er dermed designet av og for lytteren, slik brukerne egentlig vil ha den. Den prisvinnende nattbordsradioen Siesta
Rise er også ikledd Marius-genser.
Vekkerklokken tilpasser seg automatisk rommets
lyssetting og kan spille av din favoritt-radiokanal eller yndlingsmusikk over Bluetooth. Alle
radioene kommer i to farger. Det urnorske rød, hvite og blå mønsteret, eller det ny-moderne
grå, hvite og svarte.
Marius-radioene vil koste fra 1500 til 2000 kroner og skal snart være tilgjengelig i nettbutikk hos Power og Elkjøp.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt