Det var den 2. oktober 2013 at NRK lanserte P1+, en kanal dedikert til godt voksne. Oppslutningen har helt siden starten
vært større enn forventet. På Radiodager før lanseringen sa NRK at de håpet på 100 000 daglige lyttere. Allerede i den første uka på lufta var det dobbelt så mange som hørte på.
Nå har P1+ nærmere 300 000 daglige lyttere og ikke minst en lang lyttetid. De som hører på P1+ lytter nemlig i snitt 1 time og 46 minutter hver dag. Det er bare
NRK P1 som har bedre lyttetid og det betyr gode markedsandeler for P1+, de er landets tredje største radiokanal
- Det er veldig hyggelig at så mange lyttere har funnet en ny favorittkanal, og stas for oss i NRK å treffe så godt! NRK P1+ er nå Norges
tredje største radiokanal målt i markedsandel, sier fungerende radiosjef Jon Branæs i NRK.
- Etter hvert som folk oppdager kanalen, så øker antallet lyttere, og de som lytter, er blant de mest lojale lytterne som finnes. Dette er folk som hører mye på radio,
forteller Branæs til Kampanje. Han sier følgende om årsaken til suksessen:
- Det viktigste er at P1+ henvender seg til folk som ønsker lavere tempo enn det mange andre kanaler tilbyr. P1+ spiller musikk som gjør
lytterne nostalgiske, musikk som vekker gode minner. Kanalen er rettet mot de godt voksne over 55 år. Dette er en aldersgruppe som har
få skreddersydde tilbud i mediene i dag.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt