Nielsen Media Research har fått i oppgave å levere de offisielle lyttertallene
fra og med 1. januar 2019. Det melder Kampanje.
De nye lyttertallene skal omfatte langt mer enn dagens radiomåling, og skal inkludere både kringkastet radio, digitalradio og podkast, uavhengig av plattform, enhet og hvor lytteren befinner seg.
- Etter en god anbudsprosess med sterk konkurranse var det Nielsen som hadde det aller beste tilbudet for fremtidens radio og audiomåling. Vi ser frem til å jobbe videre med å
utvikle radio og audioinnholdet vårt gjennom grundig måling og rapportering fra Nielsen, sier Åse Marit Linberg i MTG, som er formann i styringsgruppen for radiomåling.
- Undersøkelsen skal dokumentere hvor mange som lytter til de ulike radiokanalene, hvor lenge lyttingen foregår, hvem som lytter til audio og hvordan de lytter, forteller Bente Paulsen,
som er produksjonssjef i Nielsen Media Research til Kampanje.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt