15 % av radiolyttingen er blitt borte det siste året. Det viser de siste lyttertallene fra Kantar TNS.
PPM-tallene for uke 50, 2017 viser at den totale radiolyttingen var på 60,3 %. Samme uke i 2016 var lyttingen på 71,3 %. Det utgjør en nedgang på 15 % på ett år.
Uke 50, 2017, er uka etter at P4 og Radio Norge slo av sine FM-sendere i Oslo, Akershus, Vestfold og Østfold. Midt i uke 50 slo alle rikskanalene av sine FM-sendere i Troms og Finnmark.
NRK har totalt mistet 23 % av sine lyttere det siste året, men gikk ikke nevneverdig ned fra uke 49 til uke 50 i år. Det gjorde derimot P4 som går ned fra 28,0 til 26,5 og ikke minst Bauer Media, som går ned fra 12,9 til 9,8 %. Dette er altså tallene for alle kanaler samlet.
Ser man enkeltkanaler er det Radio Norge som har tapt mest på FM-slukkingen, kanalen går ned fra 12,3 % i uke 50, 2016 til bare 4,4 % i uke 50, 2017. Det betyr at to tredeler av lytterne til Radio Norge er borte.
P4 hovedkanalen er nesten halvert fra 19,3 % i fjor til 11,4 i år. Men, P4-gruppen kan likevel smile, julekanalen P7 Klem har en imponerende oppslutning på 11,2 % i uke 50, 2017
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt