-Årets store vinner er radio. Det står svart på hvitt i årsrapporten fra
Mediebyråbarometeret til Sveriges Mediebyråer.
En rekke kategorier hadde en positiv trend i 2017, men radioreklame økte mest av alle. Veksten var på hele 25,7
%, noe som tilsvarer mer enn 98 millioner svenske kroner. (Omtrent det samme i norske kroner).
Radioen avsluttet året med tidenes beste desembermåned, der veksten var enda større enn resten av året.
”Radio levererade all-time-high för en decembermånad med en positiv tillväxt om 37 procent, vilket var väntat
då radio har gått mycket starkt under hela 2017” sier Jochum Forsell, vice VD på IUM, ifølge radionytt.se.
Dette skjer altså før svenskene gjør om på sitt konsesjons-system. I dag er det kun lokalradio, mens det i løpet av året
blir tre nasjonale kommersielle kanaler og enda flere kommersielle regionale og lokale kanaler. Alt på FM, DAB-satsingen i Sverige er lagt på is.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt