Spotify er mest kjent for musikk, men utvider nå sitt tilbud med lydinnslag. Strømmetjenesten vil tilby både nyheter, politikk og sport i form
av korte bulletiner. Dette skal være for å lokke lyttere fra Apple over til Spotify, ifølge Bloomberg News.
Så langt har et titalls medier sagt ja til produsere nyhetsprogrammer og innhold for Spotify. En av disse er Buzzfeed og satsingen har fått navnet Spotlight, melder Dagens Media.
Spotlight blir først lansert i det amerikanske markedet, men intensjonen er å tilby nyheter i flere markeder. Et av de første tilbudene vil bli et daglig nyhetsinnslag fra Buzzfeed på mellom 4 og 7 minutter.
Buzzfeed har journalister over hele verden og deler av innholdet er allerede tilgjengelig på podkast. Deler av innholdet blir finansiert med reklame, men i prøveperioden vil også noe sendes uten sponsor, melder Dagens Media.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt