Sølvmikkjuryen falt pladask for den direktesendte radiokampanjen fra Circle K og SMFB som fulgte en datters vei hjem til jul hos mor og far.
Vinnerkampanjen for desember fra SMFB og Circle K ble sendt live på lille julaften, samtidig som ekstremværet Birk gjorde veiforholdene håpløse over store deler av landet.
For å minne lytterne på å kjøre forsiktig og ta seg en pause innimellom,sendte Cirkle K og SMFB direkte radioreklame fra hjemme hos en spent mor i Skien som ventet på at datteren Tina skulle komme trygt hjem.
I alle reklamepauser gjennom dagen inntil datteren hadde kommet trygt hjem, kunne lytterne ta del i morens venting, juleforberedelser og budskap om å ta det rolig via radioen.
Juryens dom: «Så ble det en skikkelig julete kampanje som stakk av med årets siste Sølvmikk. Den direktesendte dekningen av Tinas reise fra Stavanger til foreldrenes hjem i Skien var akkurat såpass lun, smart og annerledes at juryen falt pladask. Dette er et kult konsept som tar ventende mammaer og pappaer på kornet, og vi tipper at det var mange der hjemme som hadde en lille julaften som lignet på dette. God jul og god tur til SMFB og Circle K!».
Kreativt team hos SMFB var Hans Martin Rønneseth og André Koot, og de to har dermed sikret seg plass på den årlige «Kreatører på tur»-reisen til New York sammen med de øvrige månedsvinnerne. Spottene ble produsert av Både Og Radiobyrå.
Andreplassen gikk denne gangen til Anorak for deres kampanje for Amnesty International, mens Morgenstern stakk av med tredjeplassen i desember.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt